Wat is fulfilment?

De term fulfilment uitbesteden, komt tegenwoordig steeds vaker voor. Maar wat houdt het nu specifiek in?

Bij Fulfilnetic zien we fulfilment als het complete logistieke proces rondom het afhandelen van orders. Dit begint dus bij het ontvangen van de orders in ons magazijn. Het eindigt met de verzending naar de klant. Kies je dus voor fulfilment? Dan automatiseer je het gehele logistieke proces van begin tot eind.

Hoe werkt fulfilment uitbesteden?

Benieuwd hoe fulfilment uitbesteden via Fulfilnetic in de praktijk werkt? Het volgende stappenplan beschrijft hoe dit proces er uitziet:

#1: Multi-channel fulfilment koppeling

Koppel gemakkelijk met plug & play integraties al je systemen aan ons centrale multi-channel systeem. Al je informatie is handig inzichtelijk in een centraal dashboard. Wij koppelen de volgende webshops:

  • Bol.com
  • Shopify
  • Woocommerce
  • Lightspeed
  • Magento 2
  • Shopware 6
  • Craftcommerce
  • Maatwerk API

#2: Ontvangst en opslag goederen

We tellen, controleren en plaatsen de goederen bij ontvangst. Zo is er sprake van een duidelijk overzicht van wat er bij ons binnen is gekomen. Daarbij kiezen we direct voor een ‘slimme’ inslag. Dit is de maximaal efficiënte opslag van de goederen.

#3: Orderverwerking

Het verwerken van de orders is de volgende stap binnen het fulfilment proces. Van de orderpicking in het magazijn tot aan de extra controle voor het inpakken.

#4: Inpakken

Bij de 4e stap gaat Fulfilnetic over tot het inpakken van het pakketje. Als onderdeel van de fulfilment uitbesteden, zorgen we er hier voor dat de juiste verpakkingsmethode aan het precieze product gekoppeld is.

#5: Verzending

De verzending van een pakket omschrijft de laatste fase van het logistieke proces. We geven de verzending door aan de vervoerder (DHL in Nederland).

#6: Retourlogistiek

Retourverwerking is een vast onderdeel van het verkoopproces. Gratis retourverwerking is dan ook zeker onderdeel van logistiek uitbesteden aan Fulfilnetic.

#7: Gedetailleerd voorraadbeheer

Naast de losse onderdelen van het logistieke proces is er nog één onderdeel van fulfilment dat eigenlijk continu geldt; voorraadbeheer.

Bij Fulfilnetic heb je altijd de beschikking over real-time data in ons fulfilmentportaal. Met onze alles-in-1 tool heb je via een dashboard inzicht in het gehele fulfilmentproces. Het systeem biedt een overzicht van de volgende zaken:

  • Bestellingen
  • Producten
  • Aanleveringen
  • Backorders
  • Retouren

#8: Klantenservice Fulfilnetic
Dan tot slot nog even speciaal aandacht voor de klantenservice van Fulfilnetic.

Is er iets bijzonders aan de hand met een bestelling? Voeg dan handig via het portaal een notitie toe aan je bestelling. Onze medewerkers in het magazijn krijgen hier een melding van. Door de korte lijn kunnen we jouw notities snel en adequaat oppakken. Dit systeem is ook van toepassing voor inkopen en retouren.